Blogi fotodega loodusest ja reisidelt. Koos jutuga ja vahel ka ilma.

laupäev, 24. oktoober 2009

Palmse, mõisa taga tiigi ääres

+ No comment yet

Andsin ühele oma sõbrale ja fännlugejale lubaduse panna üles see sügispilt, vaadates selle päeva teisi fotosid, otsustasin need koos looga teieni tuua.

Oli laupäev, ilus päikesepaisteline sügispäev. Otsustasime Kaariniga minna kuskile sügist vaatama ja pildistama.  Valik langes Palmsele. Nagu sügisel tihti juhtub, tekkisid ei kusagilt pilved ja kohale jõudes ei olnud ilusast ilmast midagi järgi.

Seekord tahtsime põhiliselt ringi käia mõisa taga asuvas metsapargis. Selleks keerasime Palmselt Sagadi peale ja parkisime auto peale paremat kätt asuvat Ojaäärse paisjärve.

Enne kui üle tee jõudsime kostis Ojaäärse poolsest metsatukast mingit kahtlast ragistamist ja tatsumist.
Kohapeal avanes järgnev pilt.

Kui meil teoksil projekt "Kobras pildile", ütlesid mulle töökaaslased, et mis sa seal Peressaare metsades kolad, Ojaäärsel kõnnivad koprad päise päeva ajal isegi maanteel.

See variant tundus kuidagi liiga lihtne olevat. Ka Sondas olid nad see suvi teetruubi kinni ehitanud.

Nii kobrastest pilti pole, aga mälestusi küll. Ei hakka neid siia lisama, postitus tuleb niigi pikk.

Et kõrgest kaldast kiiresti järve jõuda oli ehitatud omapärane metroo

Vette laskumine toimus ilmselt nagu Spa-des olevatele liutorudes.

Ülestulemise protsessi ma hästi ette ei kujuta.

Järgmised 2 pilti on juba mõisa tagusest metsast.

Kloostrikivid.

Mõned allikad väidavad, et need olevat kuradid, kes kivistunud lähedal asunud kloostri nunnasid passides.

Teised allikad jällegi, et nunnad, kes läinud kuraditega kohtuma, muudeti kõigevägevama poolt kivirahnudeks.

Kividest mõisa tiigini ei ole palju maad.

Suvemaja

Rotund e. ümartempel

Mõisahoone

Kahjuks oli ilm nii hämar, et tegelikust metsapargist e. hirvepargist ühtegi korralikku pilti ei saanud.
Inglisild e. suursild.

Sillalt paisjärvele vaadates paistab saar. Pildilt seda ei näe, selleks tuleb kohale minna, Seal saarel elab palju kopraid.

Mõni aasta tagasi (2009 - mõni) soovis üks Taani foto ja loodusehuviline broneerida hottellikoha ja tulla metsloomi pildistama. Ta kirjutas, tahaks pildistada karu, ilvest, hunti ja põtra.

Talle vastati, et põdra võime hea vedamise korral pildile sebida, aga eriti lootust ei ole. Hangi parem korralik objektiiv hämaras pildistamiseks ja kopra pildid on enamvähem garanteeritud.

Taanlane investeeris hiigeltorusse, passis nädalajagu õhtuid ja sai korralikud pildid. Ja maru õnnelik.
Mulle aga räägiti keset päeva teepeal kolavatest kobrastest, ma isegi oleks peaaegu näinud…

Kui tõsiselt rääkida (ka taanlase jutt on täiesti tõsi, tuttav giid rääkis), siis palju põtru, kitsi ja paar karu
korraga nägin ka Palmse lähedal. Kooliajal toimus vabariikliku bioloogia olümpiaadi laager Palmses.

Ühel varahommikul viidi meid (mitte tervet laagrit loomulikult) päris mitme kilomeetri kaugusele metsa ja seal avanes selline vaatepilt. Loomad olid suhteliselt kaugel, palja silmaga vist õieti ei näinudki, üks korralik binokkel oli kamba peale (juhendaja oma).

Bresti paviljon. Seda kohta tahaks kindalasti uuesti parema ilmaga külastada.
Paviljonist avanev vaade Oruveski paisjärvele

Tagasiteel sai põigatud madalamasse kohta ja hõredamasse metsa.

See pilt on tehtud juba mõisa lähedalt. See on vaade põhja poole.

Samast kohast pildistatud vaade lõuna poole. Endine viinaköök, praegu Park Hotell kus töötab(s) tige administraator, kuid temast veidi hiljem.

Sepipaja uks oli kutsuvalt lahti…

Sepp jättis hobuseraua tegemise pooleli vestlesime ligi veerand tundi. Väga lahesõbralik sepp oli. Vist rootslane kui õieti mäletan. Palusin talt luba pilti teha.

Muuseas enamus tehtavatest hobuseraudatest pidi minema pulmakingitusteks.

Veel paar pilt sellest vanast aurumasinast.

Ma ei tea, mis lind see on ja miks ta nimelt seal on.

Möödudes hottelli eest, hüppas uksest välja üks mees: "Tre, olen administraator, kas teil pilet on, kui ei, siis ei tohi te siin viibida!" Proovisin seletada, et metsa ääres, küll mingit kassat ei olnud. Aga selgitus ei aidanud, kästi mõisa territooriumilt lahkuda.

Käesoleval suvel oli juba hotelli kõrval asuva silla juurde pandud silt, et mõisa territooriumil tohib viibida ainult peaväravast ostetud piletiga.

Aga poleks administraator meid ära ajanud, oleks me tagasi läinud mõisapoolsest tiigi servast ja järgmiseid pilte poleks olnud.

See on lõikamata või tuleks öelda kroppimata, variant esimesest pildist. Ise ma ei ole aru saanud, kumb versioon mulle endale rohkem meeldib .

OK, postitus on pikk, panen esimese pildi võrdluseks uuesti.

Selle pika postituse lõpetamiseks pildimäng - "Leia pildilt Kaarin" Vihje - ta on teerajal