Blogi fotodega loodusest ja reisidelt. Koos jutuga ja vahel ka ilma.

teisipäev, 29. märts 2016

3 auruvedurit

+ No comment yet


Transpordikooli uksed pannakse sügisel kinni. Kooli hoovil asuva veduri pildistamine oli mul ammu plaanis, nüüd võin öelda - tehtud.



Prahas Škoda tehases 1949.a. valminud vedur Kc4-100 sattus Eestisse Lätist 1963.a. ja on töödanud Türil, Sondas ja Virtsus. 1974.a. sai vedurist mälestusmärk Aleksei Müürisepa nimelise Kutsekeskkooli hoovil.


Järgmise veduri asukohana on pakutud välja ka Avinurmet. Minu arvates oleks see hea mõte, eriti jälle sõitvana.

Minu mäletan seda vedurit Sondas. Võin ka eksida, sest enamvähem üheaegselt tekkisid Sonda depoosse ka neli või viis samasugust kuid Ungaris toodetud Kv4 vedurit.

Rongidega seoses mäletan veel ühte seika. Tallinna poolt tulev (seekord laiarööpmeline) auruvedur peatus ootamatult raudteeülesõidus ja vedurijuht hakkas pika sammuga küla poole tulema. Hetk hiljem hakkas vedur tagasi sõitma. Siis selgus, et mahatulnud juht oli minu vanem vend. Ta oli Tapa depoos praktikal olles koju küüti palunud.

Võtsin ka selle veduri pildile. L-2317, hetkel mälestusmärk Balti jaamas.


Vennaga tekkis meil selle aurutakso teemal vaidlus. Tema väitel sõitis rong peale peatumist edasi. Mina (ja terve küla) mäletan, et peale peatumist sõitis vedur, millel vaguneid  polnud tagasi.

Loomukult ei mäleta keegi, et tegu oli just selle eelmisel fotol oleva veduriga. Võibolla hoopis oli hoopis järgmisel pildil olev hetkel Tapal seisev L-1361



Postita kommentaar